Wednesday, June 10, 2009

EASY SMART CARD

Ello sume…arini jari jemari aku yg runcing ni nk menulih sesuatu …Dah beberapa hari kn aku x post pape kat blog haku nih…korg ingat x lagi yg aku kata aku nak cite sumting…ingat x lagi…masehkah ko ingat…woi korg x ingt ea!ape nyer lem ah…haha…


Hmmm kisah nyer dah terjadi 2 minggu yg lalu..betapa dah basinyer nyer la citer ni.tp dulik aper aku ,aku nk gak cite kt blog aku nih.blog aku so sukati aku ah nk cite ke x kn…2 mggu yg lepas,,aku pon pulang ah ke rumah..aku yg dari segamat ni pulg ke umh terindah 2…


Dipendekkn cerita,ble dah sampai pudu aku pon amek LRT dan turun kat bandaraya dan switch amek KOMUTER BANK NEGARA menuju ke kuang…

Nak dijadikan cerita….masa kt bank Negara 2 adela sorg mamat ni tahan aku.dye tny aku ni studi lg ke dah keje.aku jwb ah aku ni study lg…aku pon x sk ah kn org nk tny mcm2.aku pe agy wat ah muka.then mamat 2 ckp… jap la dek..ktrg bkn nk mntk duit ke ape..Cuma nk soh adek wat pengesahan under kementerian pelajaran Malaysia jea.aku tau sbb pe mamat 2 ckp camtu sbb dye tgk aku wat muka yg bole bagi selipar saiz 9…then aku pon dok le jap dan dgr dye nk mencarot ape…

Mamat 2 tny aku penah x dgr kad ESC.aku ckp ah x penah dgr.Ckp ah korg pon xpenah dgr gak kn? Knknkn….ngaku jelah…pastu dye pon start la mencarot benda2 yg indah kat aku ni…Aku ni pon punyelah bodo g caye..aku yeakan sume pe dye ckp…dye cite la keasyikan klu jd ahli n wut so ever nyer…klu jadi ahli dapat panel klinik lah, dapat kamus yg ader 45 bahasa 2 lah aper lah nil ah 2 lah…byk lg ah menatang2 yg indah2 dye cite kat aku.dah seperti bese,aku ni insan yg lemah lagi mudah terpedaya..aku pon caye la aper yg binatang 2 cte kat aku nih ha….bla pya bla pny bla.aku tgk jam dah menunjukkan kol 8.30mlm…uit.aku harus pulg dengan sgr….owh yea..b4 tu dye de ckp klu nk jadi ahli kne la byr rm299 tok seumur idop dan leh byr ansur2 katanyer selama 6 taun…


Aku pon ckp la kat mamat 2...can we do it quickly? Dye ckp oke2..dan mntk la ic aku,hp dan kad ATM aku..aku pon bg la.dye guna hp aku tok register wut so ever la kn,yg wat kita lg yakin benda yg dye ckp 2 btol…2 yg aku x syak aper2 tuh…pastu dye masokkan kad atm aku kat dlm mesin yg klu kita purchase brg kat mall 2 kn…korg tau kn menatang 2 hape….aku ckp la yg kat dlm kad 2 xde duit byk pon…pastu mamat 2 ckp yea xpe..bkn nk byr skunk pon,,,cume nk print resit jea.kata mamat 2 dengan bohongnyer.aku pon masokkn lah pin no aku ni ha.then aku isi la a simple form yg dye soh aku fill up…then ble dah kuar resit 2 aku tgk tulis rm150.aku ckp btol yea x amek duit ni.dye kata yea..sambil senyum bodo dye 2…

Then ble aku dah pulg ke segamat.hati aku rasa cam x sedap.aku pon g la cek kad aku 2.bapak terkejut haku ni benda yg aku x nk terjadi, upe2nyer mmg btol2 terjadi.mmg sah dye dah amek duit aku tuh.bodo tol.aku xtau nk wat aper masa tu,aku kol chabori aku dye marah2 sbb kebodohan aku yg terserlah sbb dengan mudah yer nyer la aku ni tertipu.chabori aku soh kol ayah aku..aku pon kol lah ayah aku.dan cite sume2..sambil nanges2…naseb abah aku x marah …dye pujuk nyer lg ank dye yg cumil ni adelah…abah..kamu sgt baik kok…aku terharu…disini alang nk cakap..abah la abah yg paling best kt donia ni…samat hari bapa…sobsob!


Byk sebenarnyer moral yg boleh kta amek dari aper yg dah terjadi kat aku ni.dan aku percaya juga kat insan2 yg juga senasib ngan aku…jgn la mudah ngat pecaya kt org yg kta x knl, jgn gatal2 nk benti klu ader pggl ke hape ke, ko wat bodo jea klu dye pggl2 nih.nk mntk ni la tu la.persetan kn sume.sbb benda2 camtu la yg drag aku ke kancah kestupidan inih….hmmm dah naseb bdn aku knje tipu kn…tp x pe aku pk positip jea..aku jadikan benda ni pengajaran lah dan ianya wat aku lebih berhati2 lepas ni…


Aku harap korg pon same2 lah berhati2 di luar sana yg penuh dgn dusta belaka.aku benci ko mamat yg x kacak!bodoh!rm15o aku tuh ko cilok.sggh tayik..mcm2 kot aku bole beli…uwaaaaa…..

2 comments:

  1. omg!ur story gila sama cam apa yg pena terjdi kat my frenz..
    i also ade post psl ni kat my blog..
    easy smart card yg u mentioned ni namanye santai kan??dunno its same or not..
    but time my frenz kena tu cam u la..
    mula2 dia mntk kad bank sume and sama gak cam pe yg dia wat kat u..
    dia mmg ckp tak amik duit but bila my frenz g check kat bank gila org tu dah amik duit.nsb baik time tu we all still kat kwnsn tu and pe lg terus la g jumpa abg tu blk..
    and trs dpt duit time tu jugak..
    but u knw wht,act abg tu dah amik rm 80 duit my frenz tp when he return back the money,he juz gave rm50 je..
    and lg rm30 dia tak dapat bg sebab rm20 tuk ganti rugi brg yg my frenz dah rskkn.
    rm10 dia tak bg sebab dia kata dia juz ada rm50 je..
    so wat to say..rm50 pon ok la dari burn sumenya..
    tp u lagi byk..cian u..
    but takpela kita jdkan sume ni pengajaran

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum..

    saya seorg pengguna easy smart card..
    sye pun telah membayar keahlian
    rm299..
    dh telah mendapat e'kamus,baucer premium dan card..dan polisi insuran mcis zurich..
    dah sye dh membuat tebusan mata ganjaran mendapat lima keping sijil premium bernilai rm50
    knp korg ckp easy smart card penipu????????
    dan sye nk bg taw esc ni bukan santai card...
    dan card esc ni bukan mcm card2 yg korg pikir..
    klaw korg x pkai memang ar korg x taw,..
    ape ar..

    ReplyDelete