Wednesday, June 10, 2009

semoga kau cepat sembuh...

Masa aku blk the last two weeks tu kn..masa abah aku dah amek aku kat komuter kuang, tbe2 abah aku ckp..”alang,nadia saket tau.t kta g tgk dye esok.” Aku pon ckp oo oke…


Nadia tu sepupu aku,belah abah aku..ktrg sebaya tp x bape rapat…x rapat pon sng cte..klu jmpe pon cume say hi dan senyum.dan masing2 akn wat hal masing2.aku lebih sk berkepit ngan ibu aku klu x pon men ngan adek2 aku..hmmm aku klu ngan famly belah abah mmg x leh ngam sket. Dorg sume oke.sporting.tp ntah la aku ttp x leh nk masok. Tp klu belah ibu bkn men lagi aku, ngan mak sedara leh bertepuk tampar bagai…aku rasa situasi ni normal kot..sllu org akn lebih rapat ngan famly belah ibu compare to famly belah ayah .

So..esoknye lepas g kenduri kawen kat ampang ktrg tros g GH..ktrg g la ke wad 25 seperti yg makteh ckp kt abah…makteh 2 adek abah.ktrg pon carilah katil nadia ni td..bila ktrg sampai tgk nadia xde..tp barang2 dye sume ader. Abah aku pon g la tanya kt nurse yg ader kt situ..nurse 2 ckp nadia g toilet…

So, sementara menunggu c nadia ni td..ktrg pon ddk la kt kerusi yg kosong yg ader dok tercongok kt situ yg minta didudukkan keatasnyer…sambil tggu2 2 aku pon borak2 kosong ah ngan adek aku…selepas hampir beberapa minit ktrg menunggu, akhirnyer nadia pon muncul sambil ditemani ngan ibunyer yg ktrg pggl mak ina…mak ina pegang lengan nadia..slow jea dye jln..

Bila aku nmpk jea nadia ni td, aku terkejot!sggh x percaya..bapak kurus nadia ni…gila ah.x silap aku br 2bulan lepas aku jmpe dye kot.masa kenduri kawen sepupu lelaki ktrg kat putrajaya. Seyes!kurus oke dye..sgt! dulu nadia ni lg berisi dr aku.sdap2 bdn dye nih. X sangka aku dye leh kurus….

Pastu mak ina pon cite la aper penyakit nadia ni td.nadia ni ddk kt katil .Sian aku tgk...aku cam nk nanges…tp cam bese tubuh aku yg aneh ni x mengeluarkan air mata pon..aku cam tergamam x tau nk wat aper..nk g kat dye kaki aku cam melekat kat lantai..aku hanya mampu memandang dye ngan penuh kesayuan…

Mak ina cite yg nadia ni br jea sebulan lebih saket..masa ktrg cuti study wik.nadia ni pon study kat uitm gak,dye amek finance..kt mlake kot klu x silap aku. Krenyer baru jea lg…tp x sgka tol leh jadi camtu bdn dye ..kurus tol..nmpk tulang dye weh…mak ina ckp nadia asek berak2..cam cirit birit la…tp kuar darah…dah byk tempat ah gak mak ina ckp bwk nadia ni td. Tp sama jea… doktor pon xtau nadia ni saket pe..ader yg ckp bakteria la, berak2 bese jealah..mak ina ckp masa mula2 2 muka nadia putih pucat.aku dengar sdeh aku.aku pandang nadia lg.kadang2 mata ktrg bertembung tp kemudian masing2 alehkan pandangan..

Adek aku tbe2 tepuk2 aku..aku pandang adek aku,adek aku ckp,,”alang g ah kat nadia 2..g a ckp sumting…aku ckp kat adek aku..nk ckp aper chea…aku xtau..hishhh alang ni g la bg kata2 semangat ke aper..aku pon diam dan pandang depan blk…hmm bkn aku x nk g ddk dekat nadia 2.tp phm2 jealh..ktrg x rapat pon b4 ni..so cam ssh sket nk berkata2..aku harap korg phm situasi aku…hmmm jaat ke aku r…hmm


Mmg sayu ati aku tgk nadia 2..tp aku hny mampu berdoa semoga dye cepat sembuh..maybe ni ujian tok famly dye..setiap org ader ujian masing2…hari aku x tau ble..hmmmm….macam2 mak ina cte..aku dgr dgn penuh sayu..kejap2 aku pandang lg nadia 2..aku tgk jea aper yg dye wat..dye minum air aku tgk, dye usik2 lengan dye aku tgk, dye pasang tiub yg nk masok kn air kt badan dye pon aku tgk, dye mkn aku tgk..pendek kata serba serbi perbuatan dye aku tgk kn jea….nadia ni chantek gak org nyer..manis…kemas la..bkn cam aku.,comot jea manjang.

Skunk aku xtau aper perkembangan kesihatan dye skunk..aku harap makin bertambah baik la dari ape yg aku tgk 2minggu yg lepas..nanti lah aku kol abah.tny ttg dye..

Oleh kerana aku x de kekuatan nak ckp kat nadia tempoh hari, kat sini aku nk ckp..nadia..semoga ko cepat sembuh yea…kuatkan semangat..rajen2 mkn ubat..mkn byk sket..spy bdn ko kembali kepada yg asal…hmmm..ko lg cantek klu ko berisi..seyes…aku jujur ni….semoga cepat sembuh tau…..t ader masa aku lawat ko lg….

4 comments:

  1. from ur story,i can feel the sadness to..
    moga nadia cepat sembuh..

    ReplyDelete
  2. saya juga mendoakan nadia cepat sembuh, tak ngam tak semestinya tak leh ngam selamanya, mungkin ni bleh jadi titik permulaanya..cewahhh macm DR fadhilah kamsah aku ni

    ReplyDelete
  3. wah..panjangnye cite die..complete tuh..semoge cepat sembuh buat nadia tuh..

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Lompat2 blog, sampai sini. I din't know u blog. Keep it up!

    ReplyDelete